måndag 31 juli 2017

Ny-satsning "Diamond Painting"

Det har varit tyst härifrån ett längre tag nu pga att livet kom emellan, mycket jobb, en stor flytt och ett stort sug efter att bara pyssla för mig själv har tagit mitt fokus ifrån bloggen och facebooksidan.

Jag började brodera igen och jag absolut älskar det, men jag väljer alltid så stora projekt och emellanåt är det lite skrämmande att inse att vissa av mina projekt inte kommer vara färdigställda förrän om ett par år.

Trots att jag har fler intressen än vad jag riktigt har tid till så har jag nu fastnat i ytterligare en ny spännande hobby - Diamond Painting!

Grunden för Diamond painting är egentligen väldigt likt korsstygnbroderier, en istället för att sy så fäster man pärlor med platt undersida (Diamonds) på en klistrig canvasväv. Detta går betydligt snabbare än att sy korsstygn och även om det vanligaste kitten innehåller en canvas med mönstret/symbolerna tryckta på väven så finns det blank canvas att köpa och om jag blir tillräckligt insnöad i det här så tror jag det är ditåt mina framtida broderier lutar, att jag istället för att sy kommer pärla dom på blank canvas, men vi får se =)

Jag har iaf bestämt mig för att göra en liten nysatsning och just nu droppar det in mängder av roliga Diamond painting kits i Kreativ Healing - Shoppen och du är välkommen att beställa åt dig själv där.


Här är en liten instruktionsvideo om Diamond Painting för dig som tycker det låter spännande men inte riktigt vet hur det går till: Diamond Painting Tutorial

Dessa tavlor och många fler finns redan eller är på väg in i Kreativ Healing - Shoppen, klick på fliken överst på sidan så kommer du dit <3


Denna tavla håller jag på med just nu:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar