söndag 29 juni 2014

Idag hade jag tänkt måla sängbord ute i solen på balkongen, men solen försvann fort bakom stora moln och jag bestämde mig för att gjuta lite istället. Tur var väl det, Lagom till att jag började hälla betongen i formarna så kom ösregnet
Nya fina betonghjärtan ska det bli, 4 stycken vilar nu i mitt lilla växthus som skyddar dem mot att pollen, insekter och löv blåser i och gjuts fast. Jag upplever dessutom att växthusets väggar (som är ett plastöverdrag) skyddar mot att betongen bränner för fort, då de håller vattnet som avdunstar kvar därinne.


Så här fint kan man sedan pynta sina hjärtan med decoupage, man kan ha dem som de är också :-) Om man förstärker dem med armering/hönsnät inuti så blir de hemskt snygga trampstenar i trädgården eller bland småsten i gången upp till huset. Tänker jag mig, jag har ju ingen trädgård, inget hus heller ;-)  <3


Det vänstra hjärtat är stort, ca 26x26 cm och det högra är ca 18x18 cm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar