torsdag 26 juni 2014

Vackra fjäril.



"Fjärilen är en mycket gammal symbol
för själen och till och med för själva livet.
En fjäril kan också symbolisera glädje
och lycka."

Jag har en förkärlek till fjärilar, även fantasi fjärilar, deras färger :-) De är vackra på så många sätt, vackra i sin sårbarhet och att de under sin korta tid i livet genomgår så stor förändring. För mig symboliserar de förändring och utveckling inte bara kroppsligt och utseendemässigt, utan på ett andligt
 sätt.

Det har varit en lång och känslomässig dag för mig idag. Jag bestämde mig efter gårdagens panikattack som fortsatte i form av kräkningar i flera timmar imorse att förutom att blogga om handarbete och mina alster även berätta om min kamp mot ångest och depression och gamla invanda strategier som från början kändes nödvändiga men som visat sig skadliga långsiktigt.

Jag vill ge dig en öppen och ärlig sida och en klarare bild av vem jag är och varför jag ägnar mig så mycket åt skapande. Jag vill att du ska få en glimt av min bakgrund och mitt inre och kanske känna igen dig och på så sätt få ett kvitto och en förståelse för hur du också kan bli hjälpt och finna en fristad i kreativitet. Jag delar inte med mig för att få uppmärksamhet, jag delar med mig för att du som läsare ska känna dig uppmärksammad och mindre ensam <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar