fredag 15 augusti 2014

Dubbelstickning

Wiiiii! Mitt första dubbelstickade projekt är i land! 


  Det är en hopslagning av en del av mitt eget mönster "Enchanting Cape" och chartet "Deathflake" som jag faktiskt gjorde premiär med när jag lärde mig sticka förra året (Selbudeath mittens), detta mönstret var så fräckt att jag till en början försökte virka det, men eftersom resultatet blev riktigt dåligt bestämde jag mig för att lära mig sticka och nu är jag helt fast och stickar och gör mönster som en besatt!
Vid dubbelstickning så blir det du stickar vändbart, du kan vända plagget ut och in, om du tittar på bilderna så ser du att färgerna blir spegelvända. Man stickar alltså två fina sidor på samma gång.
Man kan ha motivet antingen fram eller bak, jag tänkte ha det bak, men det var betydligt lättare att fota den såhär!
Den blev kanske något stor för mig, använde för stora stickor eftersom de jag borde ha haft var upptagna, men jag är så nöjd ändå, och om jag har den utanpå en tjocktröja/tunnare jacka så tror jag inte den glider av mig

Vill du också prova deathflake-chartet? http://www.ravelry.com/patterns/library/deathflake-chart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar