fredag 5 juni 2015

Uggletröja

Min kära vän och kollega Jenny önskar sig en uggletröja till sin lilla när det är dags, men eftersom jag aldrig stickat tröjor tidigare så var jag ju tvungen att prova först. Så här kommer den, första försöket :-)

Dessutom envisades jag med att inte följa mönstret riktigt, som vanligt ;-)  Istället för att sticka alla tröjans delar var för sig så har jag stickat den i ett stycke på rundsticka, ja bortsett ifrån ärmarna då som jag stickar nu sist av allt. I mönstret stickas även ärmarna som var sin rektangulär-ish del som sedan sys ihop och fast på tröjan, även här har jag experimenterat och tagit upp maskor kring ärmhålet och stickat ärmen på rundsticka, den blev inte bra på en gång utan jag fick ta upp och börja om. Men nu är jag nöjd och håller tummarna för att mina anteckningar stämmer så jag kan lyckas få till en till likandan på andra sidan ;-)

Älskar den gröna färgen på garnet men jag har inte lyckats göra den rättvisa i de bilder jag tagit...

Tröjan är inte perfekt men det kan man ju heller inte förvänta sig, så jag är nöjd att jag vågade ändå. Och om denna tröjan passar så ska Markus, mitt syskonbarn få den <3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar