tisdag 7 juli 2015

Relief-stolpe Video

Reliefstolpe

Jag älskar effekten av reliefstolpar i mina arbeten och använder dom flitigt i mina mönster. Reliefstolpe är en stolpe som virkas kring en annan stolpe istället för i/upptill maskan som man vanligtvis gör. De är egentligen inte svåra att göra, men de kan vara lite svåra att förklara i text. Det finns åtskilliga videor på youtube som visar hur det går till när man ska virka dessa stolpar och då jag ofta får frågor och sitter och länkar via pm så lägger jag nu ut en länk här på bloggen till Drops instruktionsvideo på reliefstolpar, hoppas ni ska ha glädje av den <3

Drops instruktionsvideo på reliefstolpe!

Här är en bild på ett enkelt virkat stycke som genast blir mycket intressant då de tre raderna av reliefstolpar får vara med :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar